نرم محققان سال آینده اخبار علمی و آموزشی

نرم: محققان سال آینده اخبار علمی و آموزشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی مجوز انتقال آب داده نشده است ، ذرات معلق در هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران سه برابر استانداردجهانی است

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از کلیه دستگاه‌های اجرایی در مورد روند اجرای مصوبات کم کردن آلودگی هوا گزارش‌گیری کرده‌ایم، گفت: ب

مجوز انتقال آب داده نشده است ، ذرات معلق در هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران سه برابر استانداردجهانی است

ذرات معلق در هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران سه برابر استانداردجهانی است/مجوز انتقال آب داده نشده است

عبارات مهم : ایران

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از کلیه دستگاه های اجرایی در مورد روند اجرای مصوبات کم کردن آلودگی هوا گزارش گیری کرده ایم، گفت: بسیاری از دستگاه ها به علت کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبارات نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند.

به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی در نشست خبری با عنوان تشریح تکالیف دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک که امروز در شرکت حفاظت محیط زیست برگزار شد،اظهار کرد: بسیاری از مواد مصوبه ۹۵ نیز نیاز به سیاستگذاری دارد که درصورت تحقق این امر امکان کارها مناسب ایجاد می شود.

مجوز انتقال آب داده نشده است ، ذرات معلق در هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران سه برابر استانداردجهانی است

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بسیاری از کشورهایی که طی سال های گذشته مسئله آلودگی هوا داشتند از دهه ۸۰ به این نتیجه رسیدند که باید بر اساس یک قانون جامع در این زمینه عمل کنند؛ قانونی که همه دستگاه ها را موظف به اجرای تکالیفی در زمینه کم کردن آلودگی هوا کند.

وی با اشاره به تصویب قانون هوای پاک در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن در مرداد ماه امسال گفت: بر اساس این قانون، وظایف کلیه دستگاه های اجرایی جهت کم کردن آلودگی هوا مشخص شده است هست. مورد نیاز به ذکر است که شرکت حفاظت محیط زیست یک دستگاه اجرایی نیست بلکه به عنوان یک نهاد حاکمیتی و نظارتی بر عملکرد دستگاه های متفاوت در قبال قانون هوای پاک عمل می کند.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از کلیه دستگاه‌های اجرایی در مورد روند اجرای مصوبات کم کردن آلودگی هوا گزارش‌گیری کرده‌ایم، گفت: ب

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به منظور اجرای قانون هوای پاک باید آئین نامه هایی به وسیله دستگاه های اجرایی تهیه و تدوین شود، اظهار کرد: نظارت این شرکت بر روند اجرای قانون نیز بر مبنای این آئین نامه ها مشخص خواهد شد.

تجریشی در ادامه با اشاره به اینکه در سال های ۱۳۹۰، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ سه مصوبه هیات وزیران در زمینه کم کردن آلودگی هوا داشته ایم، اظهار کرد: این مصوبات به صورت تکاملی تعهدات دستگاه های متفاوت را نسبت به کم کردن آلودگی هوا مشخص کرده هست. در مصوبه ۱۳۹۵ تقسیم بندی بین منابع متحرک و ثابت آلودگی هوا صورت گرفت و وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی مشخص شد و شرکت حفاظت محیط زیست نیز وظیفه نظارت بر اجرای این مصوبه را بر عهده دارد.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بعضی کارها در همه کشورهایی که دچار آلودگی هوا هستند مورد توجه قرار می گیرد، گفت: با توجه به نمونه گیری های انجام شده است در بعضی از کلانشهرها و بررسی این نمونه ها به این جمع بندی رسیده ایم که در کلانشهرها سوخت، عامل مهم تولید ذرات معلق هست. در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با توجه به مطالعات صورت گرفته، علت عمده آلودگی به ذرات معلق بر می گردد بنابراین مهمترین آلاینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در شرایط حاضر ذرات معلق است که از احتراق ناقص و کیفیت نامناسب سوخت تولید می شود.

مجوز انتقال آب داده نشده است ، ذرات معلق در هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران سه برابر استانداردجهانی است

تجریشی با تاکید بر اینکه نظارت بر کیفیت سوخت تولیدی بر عهده شرکت حفاظت محیط زیست است و طبق قانون این شرکت باید سه ماه یکبار سوخت توزیعی در کشور را مورد پایش قرار دهد،اظهارکرد: طی ماه های آذر و دی پایش کیفیت سوخت در کلانشهرها به جای سه ماه یکبار به هفته ای یکبار رسید.

در هر سال دو درصد زیاد کردن مصرف سوخت داشته ایم

وی با اشاره به زیاد کردن مصرف بنزین طی چهار سال اخیر افزود: در هر سال دو درصد زیاد کردن مصرف سوخت داشته ایم. در فصل سرما در بعضی کلانشهرها مثل پایتخت کشور عزیزمان ایران بروز پدیده وارونگی دما در کنار زیاد کردن مصرف سوخت و پایداری هوا باعث زیاد کردن آلودگی می شود.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از کلیه دستگاه‌های اجرایی در مورد روند اجرای مصوبات کم کردن آلودگی هوا گزارش‌گیری کرده‌ایم، گفت: ب

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست افزود: مهمترین مسئله آلودگی هوا ذرات معلق ناشی از مصرف سوخت هست. این ذرات از طریق ریه وارد بدن و خون انسان می شوند و عوارض بهداشتی و سلامتی بسیاری در پی دارند.

به گفته تجریشی در شش ماهه دوم سال به علت بروز پدیده وارونگی دما شاهد شدت یافتن آلودگی هوا هستیم. ذرات معلق می تواند ناشی از نیروگاه ها، فعالیت های صنعتی، سوخت زباله و خودروها باشد ولی سوخت و احتراق ناقص عمده ترین بخش را در تولید ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون دارد.

مجوز انتقال آب داده نشده است ، ذرات معلق در هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران سه برابر استانداردجهانی است

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست تاکید کرد: طی سال های گذشته توانستیم بعضی آلاینده ها را مدیریت کنیم ولی در حال حاضر ذرات معلق مهمترین مسئله در آلودگی هوای شهرها به خاص پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. مقدار ذرات معلق در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۳۲ میکروگرم در متر مکعب است این در حالیست که استاندارد جهانی ۱۰ میکروگرم در متر مکعب هست. بنابراین سه برابر حد استاندارد جهانی ذرات معلق در هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد.

تجریشی اظهار کرد: اندازه گیری ها حاکی از آن است که از ۲۳ به بعد میانگین ذرات معلق زیاد کردن می یابد که تردد وسایل نقلیه سنگین فرسوده علت عمده آن است.

وی ادامه داد: با توجه به ایمنی که وزارت راه در بزرگراه ها در نظر گرفته تردد کامیون ها با عمر اوج در بزرگراه ها ممنوع هست. به همین علت کامیون های فرسوده به سمت شهر سرازیر شده است اند همچنین در طول روز اتوبوس های فرسوده امکان تردد در شهر را دارند ولی این دستگاه ها نیز امکان تردد در بزرگراه ها را ندارند.بنابراین ناوگان اتوبوسرانی و کامیون ها سهم قابل توجهی در ایجاد ذرات معلق دارند.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست افزود: بر اساس مطالعات سال ۱۳۹۵ سهم خودروهای سواری اعم از شخصی، ون و تاکسی در تولید آلودگی سه درصد هست. علی رغم اینکه این دستگاه ها ۸۰ درصد ناوگان را تشکیل می دهند هچنین موتورسیکلت ها در تولید آلودگی ۱۲ درصد سهم دارند ولی در این میان بیشترین سهم با میزان ۸۵ درصد متعلق به اتوبوس ها و کامیون ها است.

تجریشی تاکید کرد: بیشترین ذرات معلق در پایتخت کشور عزیزمان ایران از ناوگان فرسوده حمل و نقل و باری نشأت می گیرد بنابراین بر اساس یکی از مصوبات کارگروه کم کردن آلودگی هوا تردد کامیون ها در سطح شهر تا نیمه بهمن ماه ممنوع شده است است.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به مصوبه سال ۹۴ جهت وسایل نقلیه دیزلی اظهار کرد: بر اساس این مصوبه قرار شد وسایل نقلیه دیزل با استاندارد یورو۴ به علاوه فیلتر دوده وارد تناوب مصرف شود البته سوخت دیزل باید استاندارد و میزان گوگرد آن پایین باشد و در صورتی که خودروی دیزلی نو و استاندارد از سوخت مرغوب و با کیفیت استفاده نکند فیلتر دوده آن از بین می رود.

به گفته تجریشی وزارت نفت نمی تواند بیش از ۵۰ درصد از گازوئیل مورد نیاز ماشین آلات سنگین را با استاندارد یورو۴ تولید کند بنابراین اگر کامیون نیز نو باشد ولی سوخت، استاندارد نباشد به نشانه مهم که کم کردن آلودگی هوا است دست نمی یابیم.

تجریشی با اشاره به اینکه وزارت نفت باید کریدورهای توزیع سوخت که به سمت شهرهای بزرگ هستند را شناسایی کند و در این مناطق تنها سوخت استاندارد ارائه دهد، گفت: وزارت نفت اعلام می کند که در شرایط کنونی امکان شناسایی این کریدورها و رساندن سوخت استاندارد را به این مناطق ندارد بنابراین به لحاظ اجرایی به علت نبود زیرساخت ها در زمینه تولید گازوئیل استاندارد با مشکلاتی روبرو هست

به منابع مالی جهت عوض کردن سامانه انتقال گازوئیل نیاز است

وی ادامه داد: جهت عوض کردن سامانه انتقال گازوئیل و ایجاد شبکه تازه نیاز به منابع مالی داریم بنابراین وزارت نفت نمی تواند در کوتاه مدت نسبت به توزیع گازوئیل استاندارد در همه مناطق اقدام کند.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: گزارش عملکرد دستگاه های متفاوت در زمینه عمل به مصوبات و تعهداتشان را جهت ارائه به مدیر جمهور و ریاست شرکت حفاظت محیط زیست آماده کرده ایم. بر اساس تصمیمات تازه دبیرخانه کارگروه کم کردن آلودگی هوا به شرکت حفاظت محیط زیست انتقال یافته شده است است تا بتوانیم اجرای مصوبات کم کردن آلودگی هوا را با جدیت پیگیری کنیم. در این شرایط شرکت حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت بر اجرای مصوبات باید راهکار اجرای قوانین و مسیر برطرف موانع را نیز مشخص کند همچنین با کنسرسیوم ۱۳ دانشگاه برتر هم توافقنامه ای امضاء کرده ایم تا اعتبار علمی و فنی را نیز فراهم کنیم.

تجریشی تاکید کرد: گزارش کارها دستگاه های متفاوت در زمینه کم کردن آلودگی هوا روی سایت شرکت حفاظت محیط زیست قرار خواهد گرفت تا همه مردم در جریان کارها دستگاه های اجرایی جهت کم کردن آلودگی هوا باشند.

وی با اشاره به برنامه جامع کم کردن آلودگی هوای تهران، گفت: با توجه به مصوبات دولت، شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه کم کردن آلودگی هوا جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران برش کارها را تدوین و مشخص کرده که طی پنج سال آینده با تامین منابع مالی چه اقداماتی می تواند جهت کم کردن آلودگی هوا انجام دهد همچنین در این برنامه اثربخشی کارها نیز به طور کمی تعیین شده است است.

معاون شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به پایش سوخت توزیعی در کشور اظهار کرد: بر اساس اندازه گیری ها آروماتیک سوخت در حد استاندارد است همچنین در صورت افتتاح کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس امکان توزیع سوخت استاندارد جهت همه شهرها وجود ایجاد می شود. در حال حاضر طبق توافقی که با وزارت نفت داشتیم در کلیه کلانشهرها سوخت یورو۴ توزیع می شود ولی سوخت سایر شهرها یورو۲ است.

ضرورت خروج ۱۰ هزار اتوبوس فرسوده از سامانه حمل و نقل عمومی

وی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مواد مصوبه سال ۹۵ اظهار کرد: ۱۰ هزار اتوبوس فرسوده داریم که باید از سامانه حمل و نقل عمومی خارج شوند. در حال حاضر خوشبختانه بحث تامین اعتبار به شکل فایننس با سه کشور چین، ایتالیا و کره نهایی شده است است و طی یک ماه آینده بحث نوسازی اتوبوس ها به طور دقیق مشخص خواهد شد.

معاون شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به تولید، واردات موتور و خودروهای برقی به عنوان یکی از مواد مصوبه ۹۵ اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه اقدام خاصی صورت نگرفته و این مصوبه اجرایی نشده است.

تجریشی در ادامه اظهار کرد: تا سال ۹۲، ۷۹۸۸ اتوبوس در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود داشت که ۹۷ درصد آنها فرسوده هستند. سن فرسودگی اتوبوس ها هشت سال است همچنین بر اساس آمارهای این سال ۲۹ هزار و ۱۱۷ دستگاه کامیون در پایتخت کشور عزیزمان ایران تردد می کرد که بر اساس سن فرسودگی این کامیون ها – که ۱۵ سال است- ۳۴ درصد آنها فرسوده بودند. تعداد موتورسیکلت ها در پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از یک میلیون دستگاه برآورد شد که با توجه به سن فرسودگی آنها که پنج سال است بیش از ۸۰ درصد این دستگاه ها فرسوده هستند.

بررسی طرح یک ماهه تعطیلی مدارس این هفته در هیات دولت

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست در مورد طرح پیشنهادی این شرکت مبنی بر تعطیلی مدارس در ۱۵ آذر تا ۱۵ دی ماه اظهار کرد: این طرح پیشنهادی جهت مناطق سردسیر است و مشمول بر همه مناطق کشور نمی شود. در هفته جاری این طرح در هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از تصویب دولت به مجلس ارائه می شود.

تجریشی در ادامه در مورد اجرای طرح ترافیکی تازه در پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: مدل طرح ترافیکی تازه خوب است ولی قیمت گذاری عوارض عنوان حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بر اساس نظر بعضی کارشناسان این نحوه قیمت گذاری بازدارندگی ایجاد نمی کند بنابراین اصل مدل را قبول دارم ولی باید اشتباهات آن برطرف شود.

به گفته تجریشی طبق بررسی ها ۲۰ کشور دنیا طرحی مشابه طرح ترافیکی تازه اجرا کرده اند که در ۱۶ کشور موفقیت آمیز بوده است و چهار کشوری که در اجرای این طرح موفق نبوده اند کشورهای آسیایی هستند.

وی تاکید کرد: کم کردن آلودگی ناشی از اجرای طرح ترافیکی تازه باید به وسیله شهرداری و طبق مدل ها آینده نگری شود.

تجریشی با اشاره به بخشنامه اخیر مدیر شرکت حفاظت محیط زیست مبنی بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق از سوی بخش های متفاوت این شرکت اظهار کرد: سیاست ما این نیست که اگر هوا آلوده باشد از اعلام آن خودداری کنیم بلکه سیاست ما آن است که مردم در جریان دقیق اطلاعات باشند.

وی با اشاره به اینکه عدم توفیق دولت ها طی سال های گذشته در زمینه کم کردن آلودگی هوا باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: یکی از دلایلی که باعث شده است در سال های گذشته موفقیتی در زمینه کم کردن آلودگی هوا نداشته باشیم این است که برنامه ها به طور آرزوی بزرگ گرایانه تدوین و بدون توجه به منابع مالی و توان کشور تهیه شده است است.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های متفاوت توسعه ای اظهار کرد: ۲۴۰ پروژه منتظر ارزیابی زیست محیطی شرکت بودند که بعضی از این پروژه ها مربوط به ۱۳ سال پیش بود. طبق قولی که مدیر شرکت حفاظت محیط زیست به مدیر جمهور داده بود قرار شد طی چهار ماه تعیین وظیفه این پروژه ها صورت گیرد. همین اتفاق هم افتاد و تعیین وظیفه زیاد این پروژه ها تاکنون صورت گرفته است.

تجریشی تاکید کرد: شرکت حفاظت محیط زیست تاکنون به هیچ پروژه ای مجوز نداده هست. تنها مجوزی که امروز قرار است صادر شود مجوز تاسیس یک نیروگاه در ساوه است.

به گفته وی تاکنون تنها تعیین وظیفه جهت پروژه ها صورت گرفته و هیچ مجوزی از جمله مجوز انتقال آب داده نشده است.

معاون محیط زیست انسانی شرکت حفاظت محیط زیست در آخر اظهار کرد: هفته هوای پاک با شعار «قانون هوای پاک، قانون نفس» از امروز شروع شده است هست. جهت اجرای قانون هوای پاک در دستگاه های متفاوت باید به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

واژه های کلیدی: ایران | آلودگی | دستگاه | اجرای طرح | آلودگی هوا | هوای پایتخت | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار